تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی | تعداد رابطه در هفته چند بار باید باشد؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی چه قد است؟ رابطه جنسی بخش بسیار مهمی از روابط میان زن و شوهر را تشکیل می‌دهد و رضایت جنسی تاثیر مستقیمی بر رضایت زوجین از زندگی و احساس خوشبختی آنان دارد. بسیاری از زوجین فکر می‌کنند تعداد روابط جنسی آن‌ها به مرور زمان کم شده و این موضوع به رابطه عاشقانه با همسرشان لطمه خواهد زد. عده‌ای دیگر دچار سرد مزاجی هستند و عده‌ای دیگر رابطه جنسی بسیار زیادی برقرار می‌کنند. همه این افراد باید با تعداد دفعات مناسب برای رابطه جنسی آشنا شوند تا بتوانند به دور از نگرانی درباره زندگی جنسی خود فکر کنند و تصمیم بگیرند. در ادامه مقاله به بررسی کامل تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی می‌پردازیم. 

 

بیشتر بخوانید : سلامت جنسی | سنجش سلامت جنسی طبیعی

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

منبع :

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

 تعداد رابطه در هفته چند بار باید باشد؟ 

 

چند بار رابطه جنسی در طول یک هفته مناسب است؟

برخی می‌گویند رابطه جنسی نباید مقررات خاصی داشته باشد و زوجین هروقت که خواستند می‌توانند با هم نرابطه برقرار کنند. این حرف درست است اما رابطه جنسی منظم و با برنامه علاوه بر تاثیرات مثبت روی رابطه عاطفی زوجین بر سلامتی روانی و جسمی هر دو طرف نیز تاثیرات فوق العاده‌ای می‌گذارد.

پژوهشگران حوزه سلامت جنسی با آزمایش‌ها و بررسی‌های فراوان دریافته‌اند که با توجه به سن زوجین تعداد رابطه جنسی مناسب برای آن‌ها با هم فرق می‌کند بدین صورت که:

برای زوجین با سنین بین 18 تا 30 سال، 2 تا 3 بار رابطه جنسی در هفته

تماس با مشاور

برای زوجین با سنین بین 30 تا 40 سال، 1 تا 2 بار رابطه جنسی در هفته

و برای زوجین با سن بالاتر از 40  سال، 1 بار در هفته و حدودا 5 بار در ماه رابطه جنسی مناسب است.

البته تا جایی که زوجین با هم توافق داشته باشند، می‌توانند این تعداد را بر حسب شرایطشان کم و زیاد کنند. مثلا در مصاحبه‌ها برخی زوج‌ها اعلام کرد‌ه‌اند که بیشترین لذت از رابطه جنسی را 5 بار در هفته تجربه کردند. فقط باید به این نکته توجه داشت که قطع کامل رابطه جنسی یا رابطه جنسی بیش از 6 بار در هفته نه تنها مفید نیست بلکه گاهی می‌تواند آسیب زننده نیز باشد.

 

تعداد دفعات نزدیکی مناسب باردار شدن

نزدیکی برای بارداری بهتر است یک روز در میان انجام شود چرا که اسپرم مرد معمولا تا دو روز در بدن زن زنده می‌ماند و نیاز به نزدیکی هرروزه نیست. اگر رابطه جنسی 5 روز قبل از تخمک گذاری انجام شود، احتمال برداری را تا 25 درصد افزایش می‌دهد. بسیاری از خانم‌ها تاریخ دقیق تخمک گذاری خود را نمی‌دانند. یک فرمول ساده برای به دست آوردن روز شروع تخمک گذاری شما وجود دارد که به این صورت است:

14، تعداد روزهای بین دو عادت ماهانه است. مثلا اگر شما هر 30 روز یک بار پریود می‌شوید، باید 30 را منهای 14 کنید، بعد از آن عدد 16 به دست می‌آید یعنی بدن شما 16 روز بعد از پایان عادت ماهانه خود تخمک گذاری می‌کند. البته برای محاسبه دقیق‌تر می‌توانید از برنامه‌ها و یا کیت‌های تشخیصی نیز کمک بگیرید. در این زمینه می‌توانید از مشاوره جنسی نیز کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

 

دلایل کمتر شدن دفعات نزدیکی بعد از ازدواج

دلایل مختلفی باعث می‌شوند که تعداد دفعات رابطه جنسی زن و شوهرها کم شود . این کمتر شدن تعداد دفعات همیشه نگران کننده نیست اما اگر در ماه به دوبار و کمتر از آن برسد و یکی از طرفین احساس کند نیازهایش در این رابطه ارضا نمی‌شوند، باید برایش چاره‌ای اندیشید. برخی از این دلایل عبارتند از:

1. افزیش سن

با افزایش سن کم کم قوای بدنی کم می‌شود و نیاز مفرط دوره جوانی برای رابطه جنسی از بین می‌رود. این مساله کاملا طبیعی است و معمولا تاثیری بر کیفیت رابطه جنسی بین زن و شوهر نمی‌گذارد. 

2. تعداد دفعات نزدیکی | افزایش مشغله ها و مشکلات

شاید شما هم به یاد آورید که در دوران بی دغدغه نامزدی و اوایل ازدواج کشش زیادی به سمت رابطه جنسی داشتید اما کم کم به خاطر مشکلات مالی و فرزندان و مسائل دیگر رابطه جنسی برای شما و همسرتان کم رنگ شده است.

3. ناراحتی های جسمی و روحی

بارداری، کمردرد، آسیب به ناحیه تناسلی، اضطراب و افسردگی و مشکلات رحی از نظر روانی باعث کم شدن تعداد دفعات رابطه جنسی در ازدواج می‌شوند. اگر تعداد روابط جنسی شما تحت تاثیر هر کدام از این مشکلات به طور نگران کننده‌ای کم شده، می توانید با یک روانشناس مشورت کنید و با بالا بردن اطلاعات در زمینه جنسی و امتحان تجارب جدید، حرارت را به زندگی جنسی خود بازگردانید.

 

تعداد دفعات نزدیکی | فواید رابطه جنسی منظم

رابطه‌ جنسی منظم ، برنامه ریزی شده و لذت بخش تاثیرات مثبت بسیاری بر روی سلامت جسمی و روانی انسان دارد. برای مثال باعث شادکامی و جلوگیری از افسردگی، کاهش اضطراب و استرس، قوی‌ شدن سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون، کاهش درد و… می‌شود. حتی به مبارزه با بیماری‌های قلبی نیز کمک می‌کند. از طرف دیگر رابطه جنسی سالم و منظم برای عادت ماهانه منظم و باروری بهتر بسیار مفید است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

آیا تعداد دفعات زیاد رابطه جنسی می‌تواند مشکل ساز باشد؟

تعداد دفعات خیلی زیاد رابطه زناشویی می‌تواند نشان دهنده بیش فعالی و اعتیاد جنسی باشد. این حالت زمانی پیش می‌آید که فرد برای آرام کردن خود مدام به سمت رابطه جنسی برود و سیستم پاداش دهی مغزی‌اش را دچار اختلال نماید. در این رابطه حتما با افراد متخصص مشورت نمایید.

با سردمزاجی جنسی چه باید کرد؟

راه‌های درمانی زیادی برای سرد مزاجی وجود دارد. قرص‌ها و مکمل‌های مختلف ، روش‌های طب سنتی و همچنین درمان‌های روانشناختی می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

آیا ارضا شدن زن در رابطه جنسی مهم است ؟

بله حتما دو طرف باید از رابطه جنسی نهایت لذت را ببرند. اگر شما در رابطه خود ارضا نمی‌شوید، باید به دنبال حل این مشکل باشید.

 

شماره تماس ذهن نو

 

منبع :

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

 تعداد رابطه در هفته چند بار باید باشد؟ 

 




:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: